Proces proizvodnje

Izvrsnost građevinskog materijala Ytong vidljiva je već u fazi odabira i pripreme prirodnih sirovina za njegovu proizvodnju, a nastavlja se u suvremenom procesu proizvodnje vrhunskog proizvoda - porastog betona robne marke Ytong.
Njemačka tehnologija proizvodnje građevinskih elemenata bijele boje, odlikuje se visokom učinkovitošću, uštedom energije te neškodljivošću za prirodni okoliš i ljudsko zdravlje.
Osovne sirovine za proizvodnju porastog betona Ytong su prirodne i zdrave:
- kremeni pijesak
- prirodni gips
- vapno
- cement
- voda
Kremeni pijesak i prirodni gips skladište se prije proizvodnje na otvorenom deponiju, a vapno i cement u velikim silosima.
Priprema sirovina za proizvodnju odvija se u dva mlina s mokrim postupkom mljevenja. Mulj, koji nastaje prilikom mljevenja, dozira se u mješalicu zajedno sa ostalim sirovinama, kako bi se sve komponente dobro izmješale. Pripremljena masa ulijeva se u kalup do približno polovice njegove visine. Kalup se do vrha napuni nakon reakcije osnovnih sirovina s aluminijskim prahom, što u konačnici porastom betonu daje specifičnu strukturu (milion zračnih pora) i vrhunska termoizolacijska svojstva. Smjesa se u kalupu dizalom odvozi u toplinsku komoru, gdje ostaje dva i pol sata na temperaturi od približno 40°C. Nakon tog vremena, materijal je dovoljno tvrd i ujedno dovoljno plastičan te je spreman za rezanje.
Rezanje blokova teče u tri stupnja:
- prvi stupanj odnosi se na rezanje dužine bloka na 62,5 cm dužine i oblikovanje pera i utora, potrebnih radi lakšeg zidanja;
- drugi stupanj je uzdužno rezanje debljine blokova na širinu od 5 cm do 50 cm;
- treći stupanj je poprečno rezanje visine blokova na 20 ili 25 cm visine te oblikovanje roukohvata za prenošenje debljih i težih blokova.
Nakon rezanja, autoklavno dizalo postavlja kalup na autoklavno vozilo. Ukrcano vozilo s ukupno tri kalupa ponovo odlazi u toplinsku komoru gdje na pogodno toploj temperaturi čeka postupak autoklaviranja.
Autoklaviranje je hidrotermalna obrada materijala s visokim tlakom i temperaturom. U primjeru porastog betona, potreban je tlak od 12 bara i temperatura približno 180°C.
Nakon završetka autoklaviranja, kalupi se povlače iz autoklava, dizalo ih odvozi na transporter s mašinom za pojedinačno razdvajanje blokova.
Između procesa razdvajanja robot već priprema drvene palete, provjerava njihovu ispravnost i polaže ih na transporter.
Mašina za razdvajanje je istovremeno i dizalo koje prebacuje razdvojene blokove s položaja razdvajanja na pripremljene palete. Kontrolor u proizvodnji pregledava kvalitetu blokova te postavlja palete s blokovima u cjelosti na ukupnu visinu od 1,5 m.
Verižni transporter zatim prevozi palete do slijedećeg robota, koji ih prekriva prepoznatljivom žuto – crnom eko folijom, koja blokove štiti od vanjskih vremenskih utjecaja. Put porobetonskih blokova kroz proizodnju završava na termofolirnom stroju. Na tom mjestu se folija zagrijava i stišnjava u procesu hlađenja kako bi što bolje učvrstila blokove na drvenoj paleti.
Na putu iz proizvodnje do mjesta skladištenja, paleta dobije naljepnicu s osnovnim podacima o proizvodu i proizvođaču, što je važan element svim sudionicima u distribuciji proizvoda do kranjeg korisnika.
Na taj je način postupak proizvodnje Ytong elemenata za gradnju završen i spreman za tržište.